Brisbane, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Julia - WaarBenJij.nu Brisbane, Noosa & Fraser Island - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Julia - WaarBenJij.nu

Brisbane, Noosa & Fraser Island

Blijf op de hoogte en volg Julia

25 September 2016 | Australië, Brisbane

Hoi allemaal,
Het is alweer even geleden dat ik een verhaaltje heb geschreven dus tijd voor een update!
Na Byron Bay ben ik met de bus naar Brisbane gegaan. Eenmaal daar bleek ik op een 3 persoons kamer te liggen in plaats van een zes persoons kamer, fijn! Het stadsleven van Brisbane was echt even wennen, wat een drukte en hectiek in vergelijking met het o zo relaxte Byron Bay. Desondanks heb ik wel genoten van mijn tour door de stad. Vooral de southbanks zijn mij bijgebleven: een super mooi gratis toegankelijk zwembad midden in het park naast de rivier. De foto's zeggen genoeg denk ik. Na de tour door de stad besloot ik om terug te keren naar het hostel. Daar ontmoette ik mijn kamergenoten, twee Duitse meiden. Het klikte meteen en we besloten om de dag daarna samen naar Lone Pine Koala Sanctuary te gaan. Een plek waar allerlei typisch Australische dieren opgevangen worden. Nadat we onder andere kangoeroes eten hadden gegeven en koala's hadden gespot, gingen we weer terug naar het centrum van Brisbane. De dag daarna was het voor mij weer tijd om Brisbane te verlaten. Op naar Noosa! Noosa is een welvarend dorpje waar veel (rijke) gezinnen hun vakantie doorbrengen. Als je de omgeving ziet begrijp je meteen waarom. Mijn hostel bleek ruim een half uur tot 3 kwartier van alle highlights af te liggen, dus ik heb in totaal weer aardig wat kilometers afgelegd (en heel veel droomhuizen kunnen spotten). In Noosa heb ik onder andere het Nationaal park bezocht en vanuit het nationaal park walvissen gespot. Leuk om eens te zien! In het nationaal park leeft ook koalapopulatie, maar ik heb geen idee waar precies. Volgende keer beter dus :-) Daarnaast heb ik in Noosa wat tijd gespendeerd aan het plannen van het vervolg van mijn reis. Hoewel ik liever niet teveel vooruit plan, wordt het toch wel aangeraden om bepaalde dingen vast te leggen wegens beperkte beschikbaarheid bij bepaalde tours.

Helaas moest ik Noosa na 3 dagen alweer verlaten. Maar niet voor niets, ik had namelijk een tour vastgelegd op Fraser Island, het grootste zandeiland ter wereld met een diverse natuur. De volgende dag startte de tour. We vertrokken met 3 4 wheel drivers vanuit Rainbowbeach naar Fraser Island. Een eiland waarbij het strand als soort van autoweg gebruikt wordt. Natuurlijk wilde ik ook wel even rijden. Behoorlijk pittig in het losse zand, maar het gaf een geweldig gevoel van vrijheid om over het strand te rijden! We hebben dus vooral veel rond getourd over het eiland. Het geweldige uitzicht, de wind door je haren, het zonnetje op je gezicht en natuurlijk een muziekje erbij maakte het tot een hele mooie ervaring. Onderweg hebben we nog een dingo gespot, walvissen, haaien en dolfijnen gezien en verschillende mooie plaatsen bezocht. Zo ook de champagnepools. Een plek waarbij er door rotsen op het strand een soort natuurlijk bad is ontstaan. Het water uit de zee klotst namelijk over de rotsen waarna het bruisend in de champagnepool op het strand terecht komt. Moeilijk te omschrijven maar de foto's zeggen genoeg. Bij de pools was een klein strandje, maar na een grote golf bleek er niets meer van het strandje over te zijn. Gevolg: natte handdoeken en lachende gezichten van mensen die zo slim waren om iets verder op te gaan zitten. Daarnaast was Lake Mackenzie een ander hoogtepunt: een lake met bijzonder helder water en een parelwit zandstrand, een klein paradijsje! Om de drukte voor te zijn waren we al om zes uur opgestaan, maar dit was het vroege opstaan meer dan waard. In de avonden sliepen we op een camping vlakbij het strand. Een zak goon en een kampvuurtje erbij en genieten maar! We kregen de tip om in de avond naar het strand te gaan om de sterrenhemel te bewonderen, een zeer goede tip want zo'n mooie sterrenhemel had ik nog nooit gezien. Na 3 dagen zat de tour er helaas alweer op. De volgende dag vervolgde ik mijn weg richting het Noorden om Agnes water/Town of 1770 te bezoeken. Hier vertel ik de volgende keer meer over!

  • 10 Oktober 2016 - 09:38

    Karlijn:

    Waaaaauwwww enjoy

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 137
Totaal aantal bezoekers 5752

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 07 December 2016

Julia op reis!

Landen bezocht: