Sydney, Blue Mountains & Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Julia - WaarBenJij.nu Sydney, Blue Mountains & Byron Bay! - Reisverslag uit Byron Bay, Australië van Julia - WaarBenJij.nu

Sydney, Blue Mountains & Byron Bay!

Blijf op de hoogte en volg Julia

15 September 2016 | Australië, Byron Bay

Hoi allemaal,

Inmiddels ben ik al een week in Australie dus het is denk ik wel tijd voor een verhaaltje om jullie even een update te geven!

Op woensdag 7 september was het eindelijk zo ver! De reis van mijn dromen kon gaan beginnen! Nadat ik thuis wel 10x had gecheckt of ik niets vergeten was, vertrok ik totaal niet gestresst (ahum) met twee volle tassen (waarvan ongeveer de helft gevuld was met diabetesmateriaal) naar Schiphol. Gelukkig was er deze woensdag geen vracht met kippen op de weg terecht gekomen, dus we waren ruim op tijd aanwezig. Na een toch best moeilijk afscheid stapte ik in het vliegtuig. Het avontuur kon nu echt gaan beginnen! Na een lange vlucht arriveerde ik in Hong Kong en stapte ik over op het vliegtuig naar Sydney. Een vriendelijke stewardess wees me er op dat er 3 stoelen bij het raam vrij waren en dat ik daar ook wel mocht gaan zitten, dat aanbod sloeg ik natuurlijk niet af! Het tweede gedeelte van de vlucht was daardoor ook goed te doen. 

De volgende ochtend besloot ik om aan te sluiten bij een door het hostel georganiseerde citytour. Tijdens deze tour hebben we onder andere the Royal Botanic Gardens, Hyde park, The Harbour Bridge, verschillende havens en natuurlijk The Opera House bezocht. De volgende dag besloot ik de stad nogmaals te gaan verkennen en heb ik nog vele andere highlights gezien en vooral genoten van de mooie stad en ontspannen sfeer die er hangt.
Tijdens de citytour had ik een Nederlands meisje ontmoet waarmee ik had afgesproken om zondag's naar The Blue Mountains te gaan. Hoewel hier veel verschillende georganiseerde tours voor worden aangeboden, dachten wij dat we hier zelf ook wel konden komen. 2 Engelse meiden sloten bij ons aan en gewapend met een plattegrond gingen we op pad. We besloten een dorpje genaamd Katoomba op te zoeken, waar de highlight van The Blue Mountains te zien is: The Three Sisters. Na een treinreis van zo'n 2 uur, gevolgd door een mooie wandeling, kwamen we uit bij een geweldig uitzicht op The Three Sisters en de rest van The Blue Moutains. Een mooie ervaring rijker en 2,50 dollars armer (in plaats van de 70 dollars die de touroperators vragen) keerden we weer terug naar het hostel. Maandag was het alweer tijd om uit te checken. Ik had de nachtbus geboekt naar Byron Bay dus ik had overdag nog mooi wat tijd om wat rond te wandelen en te relaxen in The Royal Botanic Gardens. Rond 18:00 uur vertrok ik naar de volgende bestemming: Byron Bay!

Byron Bay staat bekend als een hippie-achtig dorpje en dat was ook direct te merken aan de sfeer die er hangt. Iedereen is er enorm ontspannen! De eerste dag besloot ik om een wandeling te maken naar het meest oostelijke stukje vaste land van Australie, om vervolgens verder te lopen naar een vuurtoren. Een mooie wandeling en (ondanks vele trappen) zeker de moeite waard! De rest van de tijd in Byron Bay heb ik vooral rustig aan gedaan, wat niet zo moeilijk is in zo'n relaxt plaatsje. Om toch nog iets actief te doen, had ik een tour geboekt om te kayakken tussen de dolfijnen. Helaas werd deze wegens het slechte weer gecanceld. Geloof het of niet, maar terwijl het bij jullie nu zo'n 30 graden is, zit ik aan de andere kant van de wereld in de regen :-P In plaats van kajakken heb ik maar alvast enkele tours geboekt voor de komende weken en een globale route uitgestippeld.

Morgen vertrek ik naar Brisbane, waar ik 2 nachten zal verblijven. Daarna zal ik richting Noosa reizen. Tegen die tijd post ik wel weer een verhaaltje denk ik!

  • 15 September 2016 - 15:41

    Fiona:

    Jeeeej je eerste Australië avonturen zijn binnen! :)

    Leuk en toepasselijk; the three sisters! Al ben je zo ver weg, Stella en ik volgen je stiekem toch wel!
    Eén voordeel van zo'n regenachtige dag, je hebt tenminste wel tijd je verhaaltje voor ons te typen :)

    Heel veel plezier meis!

    X

  • 15 September 2016 - 20:12

    Stella:

    Jaa we volgen je inderdaad!! Leuk om al zo snel een verhaaltje te lezen over wat je daar uitspookt!
    Ook lekker avontuurlijk om niet met die tour mee te gaan naar The Blue Mountains, maar het zelf te regelen! Groot gelijk heb je!

    Veel plezier in de volgende gigantische stad!

    Liefs!

  • 15 September 2016 - 21:27

    Karlijn:

    Leuk Julia. Je avonturen te kunnen volgen hier. Een mooie eerste week heb je al meegemaakt, ben benieuwd na alle avonturen die gaan volgen. Klinkt goed, leuk jullie eigen weg te hebben gegaan. Vaak kom je dan nog extra leuke dingen tegen. Heeel veel plezier de komende tijd. Ik volg je verhalen zeker. En wees maar niet getreurd. Ons mooie weer is binnenkort ook over. Want de regenbuien en onweer is alweer teruggeslagen hier vanavond. Enjoy!!

  • 15 September 2016 - 21:37

    Mini:

    Hoi Julia heb je gevonden dus kan ik je volgen. Zo te lezen zie en doe je van alles .genieten maar. Xx

  • 16 September 2016 - 09:57

    Thomas:

    Wauw leuke kiekjes en een mooie verhalen! Wij zijn jaloers ;)

  • 16 September 2016 - 23:17

    Rita:

    Ha Julia ,
    Je zegt al vanaf je 16 e dat je naar Australie wil, en nu jaag je je dromen na !
    Ook nog als 3 e van de sisters .
    Mooi om lekker je eigen route uit te stippelen en maar te zien wat er op je pad komt .
    Ik ben super trots op jou !

    Veel liefs, mama

  • 21 September 2016 - 03:11

    Inge B:

    Kei gaaf! Mooie fotos!! Geniet er maar van! Heerlijke plekjes aan de westkust en het wemelt er van de interessante backpackers!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Julia

Actief sinds 06 Sept. 2016
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 5754

Voorgaande reizen:

07 September 2016 - 07 December 2016

Julia op reis!

Landen bezocht: